2010-11-13 / 11:05:00
day 01 – introduce yourself

Vem är jag? Jo, jag heter Milica Jankovic. Enligt wikipedia uttalas mitt förnamn Mil-itz-uh. Milica är ett serbiskt namn och jag är serb. Eller jag är 81,25& serb, 6,25% alban, 6,25% italiensk och 6,25% tysk. 

Jag är född år 1998 den 11e april 03:36. Jag går i skolan med 97or då jag hoppat över förskolan, lärde mig att läsa redan på dagis så jag behövde inte gå i förskolan. Jag har gått i Lundaskolan i Jordbro 2004-2007, Vikingaskolan i Handen 2007-2009 och nu går jag i Kunskapsskolan i Tyresö 2009+. Jag går i en friskola där vi får planera våra egna dagar. Har 4 lektioner per vecka (sv, ma, eng och extra språk), sen har jag en föreläsning, ett seminarium och en idrottslektion per vecka. Resten är fritt. Denna termin har det inte blivit så mycket plugg, utan mest att jag vart med vännerna när jag egentligen ska plugga.

Jag har bott i Haninge i hela mitt liv. Men har bott i tre olika lägenheter. Först i Jordbro, Kullerstensvägen några månader. Sen flyttade vi över gatan till ett litet större ställe. Kullerstensvägen 30, bodde där i ca 9 år. Var grymt kul. Var granne med Natalija då så vi brukade ha kul nästan varenda dag. Sommar 2007 flyttade vi hit till Handen. Vi har inga planer på att flytta heller.

I min familj finns det jag, min syster Jelena, min mamma Marina, min pappa Miodrag och min katt Nero. När jag är hemma brukar jag oftast vara inne på mitt rum med datorn och tvn på. Är inte så ofta med mina kompisar här hemma för jag hatar mitt rum. Det är ganska gay enligt mig.

På fritiden brukar jag vara med vänner, dansa och ha 'Milica-tid'. Jag har ingen speciell bästavän. Men vi i skolan har ett litet gäng som består av 8 personer. Jag, Vendela, Sofia, Rebecca, Rebecka, Diana, Jasmine och Natalija. Älskar dessa tjejer grovt mycket och har aldrig tråkigt med dem. Sen dansar jag också. Jag började på balett när jag var 3 år. Slutade när jag var 7 år (tror jag) och började på Jordbro United när jag var 8 år (tror jag). Jag går fortfarande på Jordbro United och har inga planer att sluta. Är väldigt fokuserad på dansen just nu. Hade en uppvisning för ett par veckor sedan då vi invigce Port 73, nästa vecka uppträder vi på Performance & Happening och 4e december inviger vi Väg 73. Sedan har vi också vanlig julshow. Dans är en väldigt viktig del av mitt liv och jag skulle inte kunna tänka mig att leva utan det. Men det blir för mycket ibland. Speciellt när julshowen kommer, då har jag träning/genrep ungefär varje dag. Sen så bloggar jag också. Har bloggat sen 2006/2007 mer eller mindre. Har haft 4 seriösa bloggar. Är på min fjärde nu. Med seriösa menar jag dem jag haft i minst ett halvår. Sen har jag även haft en massa skitbloggar och sådant.

Det var väl ungefär allt jag hade att säga.

emma:

Fin blogg! :)

BLESS

2010-11-13 / 12:25:05 / http://lippyys.blogg.se/